SpareBank1 Nord-Norge + Parken = Sant!
Gammel kjærlighet ruster aldri, og i går ettermiddag fant SpareBank 1 Nord-Norge og Parkenfestivalen tilbake til hverandre gjennom en treårig generalpartner-avtale.
- Det var SpareBank 1 Nord-Norge som trodde på oss, og som ga oss sjansen da vi 2006 lanserte ideen om å starte en festival i Rensåsparken, så dette er på ingen måte en ny kjærlighet, men mer en bekreftelse på at gammel kjærlighet aldri ruster. Nå var tiden moden for å forene superkrefter igjen, sier festivalsjef Gøran Aamodt.
Tidlig torsdag morgen stod jubelen i taket inne i lokalene til SpareBank 1 Nord-Norge i Bodø. De ble de ansatte overrasket med nyheten om at Parkenfestivalen endelig var tilbake under sponsorvingene til landsdelens største bank. De ansatte i Parkenfestivalen fikk trampeklapp på vei inn i banken.
Siden 2007 har det vært konkurrenten DnB som har vært samarbeidspartner med festivalen, men nå er den nasjonale banken byttet ut med den nordnorske.
- Selv om dette er vår største avtale, så handler den ikke om penger alene, men om helheten som avtalen representerer. Parkenfestivalen er ikke lenger bare en todagers festival, men en helårsarrangør på flere arenaer. Og SpareBank 1 Nord-Norge er ikke bare en sponsor, men en aktør som løfter kultur- og konsertbransjen i hele landsdelen. Gjennom et stort og brennende engasjement for Nord-Norge sitter sparebanken på akkurat den kompetansen og driven som vi ønsker fra en generalpartner i årene som kommer, sier Gøran Aamodt.
Avtalen mellom partene innebærer også at banken går inn som sponsor på Parkenfestivalens to helårs-arenaer; Svømmehallen Scene og Beddingen Kulturhus. Det skal nevnes at banken allerede er inne med et betydelig årlig bidrag i Hjertebank, den rusfrie ungdomsfestivalen som i sommer samlet hele 3500 ungdommer i Rensåsparken.
- Vi er stolte og takknemlige for å ha sparebanken tilbake i «Parkenfamilien» og gleder oss til å løfte både våre og banken sine produkter de neste årene, sier Aamodt.
Minst like takknemlig er Kristian Haubakk, banksjef for privatmarkedet, i SpareBank1 Nord-Norge. Det er ikke til å legge skjul på at savnet etter den gamle flammen i Rensåsparken har vært stort.
- Parkenfestivalen er en av Bodøs aller sterkeste merkevarer. Vi ser det som både riktig, viktig og verdiøkende å knytte vår merkevare sammen med Parken. At festivalen dessuten har et helt spesielt og imponerende fokus på å løfte fram de unge aktørene i regionen vår - både bak, foran og på scenen - gjør ønsket vårt om et samarbeid enda sterkere, sier Haubakk.
Han håper avtalen som nå signeres både representerer langsiktighet og trygghet for Parken, samt visshet om at Parken-gjengen gis tillit til å fortsette å skape nye opplevelser, møteplasser og økt bo-lyst i regionen.
- Både Parken og vi ønsker å bidra til at Bodø, Salten og Nord-Norge blir enda mer attraktivt. Begge parter ser viktigheten av et rikt og sterkt kulturliv, og begge parter har tatt viktige og riktige grep knyttet til bærekraft. Tiden var helt klart moden for å ta opp samarbeidet igjen, og gleden blant de ansatte i dag tidlig sier det meste om vår stolthet knyttet til denne avtalen, sier Kristian Haubakk.